Danish Superliga

Brandvarm Superliga

Brandvarm Superliga

I vinteren 2014/15 blev de danske Superligafans klædt godt på til kampene.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Med fokus på at skrue lidt ekstra op for varmen og stemningen på de danske stadions i årets koldeste måneder, blev der sidst på efteråret 2015 fyret op for kampagnen Brandvarm Superliga.  Søndag d. 9. november hvor SønderjyskE havde besøg af OB og FC Vestsjælland gæstede AaB, blev der sendt en varmhjertelig tak og hyldest afsted til de mange loyale tilskuere, der havde trodset vejr og vind og taget til Superliga bold på stadion. Her blev der delt 5.000 Superliga huer og handsker ud til de første fremmødte. Superliga huerne og handskerne var selvfølgelig blevet produceret i henholdsvis lyseblå og rød/hvide farver for at sikre, at både Sydbank Park og Nordjyske Arena var klædt ordentlig på i hjemmeholdets farver. Til stor glæde for de mange fans - unge som gamle.

Efter den succesfulde åbning på Brandvarm Superliga kom de resterende ti kampe som perler på en snor.  Over de efterfølgende fire spillerunder, som strakte sig ind i december og til den første spillerunde efter vinterpausen, blev der uddelt matchende Superliga huer -og handsker på alle de danske Superliga stadions.

Målet med kampagnen var at fjerne én af de store barrierer, der ofte afholder de fodboldinteresserede fra at følge kampene på stadion i de koldeste måneder. Kraftig vind og kulde gør det sværere for klubberne at trække tilskuere til kampe, hvor tribunerne og stadionrammen ikke kan holde den bidende kulde ude. Med færre fans på lægterne til at klappe, pifte og holde på varmen følger også et mindre stemningsfyldt stadion.

Et af kampagnens primære formål var derfor at løfte denne stemning i de mindre besøgte runder, for at gøre det mere attraktivt at komme på stadion, selvom det regner og rusker. De mange tusinde Superliga huer og handsker var med til at skabe en kulisse og en stemning på de forskellige stadions, hvor tilskuere glædelig trak i det varme tiltag. Som glinsende fisk i havet bidrog det matchende vintersæt med et farverigt og levende liv, der lyste stadions op under de brandvarme kampe.

Ikke kun publikum iførte sig glædeligt Superliga handskerne og huerne. Også kommentatorer, tv-folk og bolddrenge på stadion var iklædt de karakteristiske huer og handsker. Populariteten rakte også længere ud end stadion til træningsbanerne, hvor man i indslag på TV kunne opleve flere trænere og spillere til træning iført deres klubfarver på både hoved og hænder. At tiltaget også så fik massiv eksponering uden for selve kampene var en positiv sidegevinst, som man ikke kunne have forudset.

For at sikre, at fansene kunne holde varmen på stadion, havde alle tolv klubber også sat prisen helt ned på varme drikkevarer, hvilket var med til at løfte den gode stemning blandt de fremmødte endnu en tak. Man kunne efter kampene mærke en massiv efterspørgsel på både huer og handsker og folk mødte op på stadion i bedre tid end normalt for at få fingre i det unikke merchandise. Efterfølgende har Superliga huerne og handskerne levet videre i lokalområderne, hvor både børn og voksne har båret dem med stolthed.